poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Bazy pod makijaż - porównanie :)

Witajcie!

Na dzisiaj przygotowałam dla Was notkę porównawczą na temat baz pod makijaż, które obecnie posiadam :) To moja pierwsza taka notka, ale mam nadzieje, że jakoś mi to wyjdzie :)

Zapraszam!




Na początek to, co opisują producenci i składy:

Dax Cosmetics - Cashmere secret - wygładzająca baza pod makijaż

Baza wygładzająca Cashmere Secret to kosmetyk, dzięki któremu cera staje się idealnie gładka i kaszmirowo miękka w dotyku. Mikrosiateczka przestrzennych silikonów (3D Silicone Micro-Net) perfekcyjnie kryje niedoskonałości cery i delikatnie wyrównuje zmarszczki. Baza matuje cerę do 12h, nawet po wcześniejszym zastosowaniu bogatego kremu. Wiąże cząsteczki makijażu, dzięki czemu wydłuża jego trwałość i sprawia, że skóra łatwiej oddycha. Dzięki niej, makijaż rozprowadza się równomiernie i nie zbija się.


Skład: cyclomethicone, dimethicone crosspolymer, phenoxyethanol, ethylparaben, methylparaben, parfum

Pojemność 30 ml
Cena: ok 40 zł.


Oriflame Giordani Gold baza pod makijaż


Baza przygotowuje skórę na makijaż, dając jej uczucie miękkości i gładkości. Rozświetla i lekko wyrównuje koloryt cery. Wzbogacona składnikami przeciwzmarszczkowymi i ekstraktem ze szwedzkiej żurawiny ułatwia Ci zrobienie perfekcyjnego makijażu. 



Skład:
AQUA, CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, ISONONYL ISONONANOATE, BUTYLENE GLYCOL, TALC, POLYETHYLENE, POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE, CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE, HEXYL LAURATE, MICA, BIS-PEG/PPG-14/14 DIMETHICONE, CAPRYLYL METHICONE, SODIUM CHLORIDE, METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER, METHYLPARABEN, IMIDAZOLIDINYL UREA, SILICA, PROPYLPARABEN, HYDROGENATED CASTOR OIL, DISODIUM EDTA, PARFUM, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, VACCINIUM VITIS-IDAEA, DIMETHICONE, PHENOXYETHANOL, TRIMETHOXYCAPRYLYLSILANE, CI 77891, CI 77491

Pojemność 30 ml.
Cena: ok 40 zł (w promocji ok 25zł).

Mariza Selective - matująca baza pod makijaż

Satynowa baza pod makijaż dla cery tłustej i mieszanej zapewnia matową i nieskazitelnie wyglądającą cerę. Intensywnie wygładza powierzchnię skóry, zmniejszając widoczność rozszerzonych porów i innych niedoskonałości. Dodatek witaminy E nie dopuszcza do nadmiernego przesuszenia naskórka. Baza usprawnia aplikację każdego podkładu i pudru. Niezastąpiona w sytuacji, kiedy chcesz mieć perfekcyjny makijaż przez cały dzień. 


Skład: Cyclopentasiloxane (and) Dimethicone Crosspolymer, Cyclomethicone (and) Dimethicone, Tocopheryl acetate, Phenoxyethanol (and) Methylparaben (and)Ethylparaben (and) Propylparaben (and) Butylparaben (and) Isobutylparaben, Parfum, Benzyl Salicylate, Hexyl Cinnamic Aldehyde Hydroxycitronellal, Lillal, Linalool Alpha ISO Methyl Ionone.

Pojemość: 15 ml
Cena: ok 28 zł.


PORÓWNANIE BAZ I MOJA OPINIA NA ICH TEMAT:

Opakowanie: Wszystkie bazy mają przezroczyste, szklane opakowania, baza z Dax i Oriflame mają jakby takie matowe szkło - półprzezroczyste, zaś baza z Marizy zwykłe, przezroczyste szkło.

Konsystencja i barwa: Baza z Dax i z Marizy są to typowe silikonowe bazy - a co za tym idzie mają konsystencję gęstego przezroczystego żelu, który w dotyku jest jak delikatny materiał. Baza z Dax jest trochę bardziej gęsta niż ta z Marizy. Baza z Oriflame to zupełnie inna bajka - mamy tu do czynienia z konsystencją lekkiego kremu/emulsji o lekko różowo-beżowym kolorze.

Zapach: Baza z Dax jest praktycznie bezzapachowa, ta z Oriflame ma ładny, delikatny zapach, zaś baza z Marizy jakiś taki trochę dziwny, nie za ładny, ale też nie mocny i szybko znika po rozsmarowaniu.

Aplikacja i wchłanianie: Bazy silikonowe wchłaniają się wolniej - jeżeli w ogóle się wchłaniają? Baza z Oriflame wchłania się tak, jak normalny lekki krem. Nie ma problemu z rozprowadzeniem każdej z baz :)

Nakładanie podkładu na bazę: Przy bazach silikonowych z Dax i z Marizy nie mamy najmniejszego problemu z rozsmarowywaniem podkładu - sunie on po nich, jak po maśle :)
Baza Oriflame nie ułatwia nam nakładania podkładu - jest raczej bardziej kremem rozświetlającym. Szerzej o bazie Oriflame możecie przeczytać tutaj [KLIK].

Wygładzanie/wyrównywanie skóry:  Bazy silikonowe ładnie wygładzają skórę, spłycają rozszerzone pory, optycznie pory są mniej widoczne. Baza z Oriflame rozświetla tylko skórę, nie wygładza jej, nie niweluje widoczności porów. Wszystkie porównywane przeze mnie bazy nie ukrywają zaczerwienień na skórze. 

Przedłużanie trwałości makijażu: Dzięki bazą z Dax i z Marizy możemy dłużej cieszyć się świeżym makijażem :) Produkty nałożone na bazę wolniej się utleniają i ścierają.
Niestety baza z Oriflame nie posiada żadnych właściwości przedłużających makijaż.

Właściwości matujące: Bazy silikonowe matują, ale na krótko. Konieczne jest użycie dobrego pudru matującego. Zimą efekt matu utrzymuje się dłużej, latem niestety nie. Baza z Oriflame nie posiada właściwości matujących i nie matuje. 

Ogólnie przy bardzo przetłuszczających się cerach bazy silikonowe z Dax Cosmetics i z Marizy mogą zapychać pory - ze względu na silikonowe składy. Nie poleca się stosowania ich na co dzień. Chociaż ja używam dość często a mam skórę mieszaną, rozszerzone pory i skłonność do świecenia, mimo to mnie nie zapychają i kiedy użyje dobrego pudru matującego cieszę się matową cerą do 8 godzin :)

Baza Oriflame z kolei bardziej nadaje się do cery suchej, bez niedoskonałości i rozszerzonych porów. Tak, jak krem rozświetlający pod makijaż. Do cer tłustych się nie nadaje, bo wzmaga świecenie.

Zasadniczymi minusami wszystkich porównywanych baz są parabeny w składzie.

Moim zadaniem najlepiej opłaca się kupić bazę z Dax ponieważ dostajemy 30 ml a właściwości ma te same, co baza z Marizy, której jest tylko 15 ml.

Ja najbardziej lubię bazy silikonowe, bo ładnie przygotowują skórę na makijaż i wygładzają ją :)


A Wy jakie bazy pod makijaż polecacie, a jakie najlepiej omijać szerokim łukiem?


Pozdrawiam
sarinacosmetics :*

12 komentarzy:

  1. Mam silikonową bazę z Lirene i co najlepsze - nie za bardzo współpracuje ona z podkładem Lirene City Matt, ale za to z Rimmellem już jak najbardziej.
    W sumie to moja pierwsza baza jakiej używam, więc nie mam porównania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tej z Lirene nigdy nie miałam, kiedyś miałam krem pod oczy z Lirene i bardzo się na nim zawiodłam i teraz podchodzę do tych kosmetyków jak "pies do jeża" :(

      Usuń
  2. Ja bazę miałam raz, przed studniówką i skończyło się później wysypem także do tego rodzaju kosmetyku już nie wracam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też pisałam kiedyś o bazach pod makijaż :) Ale uważam, że najlepszą bazą jest odpowiednia pielęgnacja i zadbana cera. Mam bazę silikonową z Sorayi i Mary Kay, ale używam ich wyłącznie na klientkach z bardzo zaniedbaną cerą i rozszerzonymi porami.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja cera jest zadbana, ale rozszerzonych porów nie zlikwiduje do końca, bo się nie da, więc muszę je jakoś ukrywać.

      Usuń
  4. moja cera niestety fatalnie reaguje na bazy ;( ale raz na rok na jakieś wielkie wyjście stosuję, żeby czuć się idealnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja cera średnio toleruje bazy, u mnie najlepszą bazą jest codzienna dobra pielęgnacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nigdy nie miałam zadnej bazy ani pod cień ani pod podkład.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja baza może nie nadaje się dla młodych dziewczyn ale One i tak doskonale prezentują się nawet bez makijażu :). Trochę więcej uwagi i zabiegów wymaga taka 30, albo 40 letnia cera, ale myślę, że takie dziewczyny tu też zaglądają. To właśnie do takiej cery, na której jest już trochę zmarszczek moja baza jest doskonała. Bo oprócz tego co baza powinna robić to jeszcze napina skórę, dzięki czemu zmarszczki są mniej widoczne

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma to jak pochwalić, a nie napisać o jaką bazę chodzi. :) :). Jakaś zakręcona jestem, może wiosna wprowadziła mnie w taki stan :). O Dermiki bazie z serii Gold24k pisałam w powyższym komentarzu :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze sprawiają mi wielką radość - dziękuję :) Postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć na wszystkie pytania i mogę Was zapewnić, że czytam każdy napisany komentarz. W wolnym czasie zajrzę też na Twój blog :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...